راهبری هیئت های دانشجویی

این دوره با هدف بیان آنچه باید در مورد راهبری و مدیریت هیئت های دانشجویی گفته شود طراحی شده است و سعی شده مطالب با توجه به مخاطب خاص که همان خادمین هیئت هستند موضوع بندی و بیان شود

سرفصل ها: داشتن نگاه جامع و سازمانی، آموزش، هدایت وتربیت نیروها، ایجاد دفتر تجربیات و بایگانی های مختلف، عقل ابزاری و هیئت، نگاه جامع و سازمانی، ساختار هیئت، شرایط و مؤلفه های تبلیغ (کار فرهنگی)، تبلیغ و کار فرهنگی،  آسیب شناسی فعالیت های هیئت ها،  مراحل خود سازی خادمان هیئت،  واحدها و کمیته ها،  مناسبتها

 

فهم قرآن به زبان انگلیسی

این دوره به منظور تعمیق درک زبان آموزان از متون خبری و رسانه ای زبان انگلیسی تنظیم شده است.

در طول دوره، شرکت کنندگاه با مبانی پایه ای متون خبری از جمله:

- تیتر  - لید     - بدنه خبر

و همچنین لغات تخصصی به کار رفته در عناوین خبری آشنا می شوند و پس از ان می توانند متن خبری انگلیسی را درک و ترجمه کنند.


فیلمنامه نویسی به زبان ساده

این دوره با این هدف طراحی شده که شما بتوانید مباحث پیچیده و تخصصی فیلم نامه نویسی را به راحتی درک و یک داستان را به یک فیلم نامه تبدیل کنید این امر قدم اول برای نوشتن و تبدیل شده به یک فیلمنامه نویسی است.

در این دوره به صوت کلی با اصطلاحاتی مانند کارکتر، سکانس، لوکیشن ، دیالگ و آشنا می شوید البته سعی شده است در بیان این اصطلاحات از تعاریف غیر ملموس و کلیشه ای دوری شود.

در گام بعدی با تبدیل داستان به استخوان بندی کلی و تبدیل آن به خلاصه فشرده مقدمات نوشتن یک فیلمنامه باین شود.

این دوره برای کسانی طراحی شده است که مایل هستند به فضای فیلمنامه نویسی وارد شوند به همین خاطر موضوعات گام به گام و مرحله به مرحله بیان شده است.


فهم اخبار انگلیسی

در این دوره با ۳۸۰لغت پر کاربرد در قرآن به زبان انگلیسی آشنا می شوید که حدود ۷۰ درصد لغات به کار رفته در قرآن را تشکیل می دهند و شرکت کنندگان در این دوره قادر به ترجمه و فهم عبارات قرآنی خواهند بود و درعین حال زبان انگلیسی را در پرتوی مفاهیم قرآنی فراخواهند گرفت.

این دوره در سطح تنظیم شده است که در حال حاضر شما در سطح اول آن که هشت جلسه است قرار دارید، این سطح بندی بر اساس میزان دشواری عبارات و آیات قرآنی تعریف شده است و از جملات ساده و روان شروع شده و به جملات پیچیده می رسد.

شرکت کنندگان در لابلای دروس با قواعد زبان عربی (به زبان انگلیسی) نیز آشنا می شوند و در پایان هر درس با یک داستان کوتاه به زبان انگلیسی که بر گرفته از قرآن است آشنا می شوند


دوره فشرده زبان عربی ویژه پیاده روی اربعین

 در این دوره عبارت است از مکالمه که در مکان و زمان های زیر لازم است بدانیم

جلسه اول:

گذرکاه مرزی و فرودگاه

محل اقامت یا هتل

جلسه دوم:

غذاخوردی، موکب و رستوران

صرافی

احوال پرسی

جلسه سوم:

زمان، مکان و ادرس پرسیدن

بازار و خرید از بازار

فرئشنده مواد خوراکی و نانوایی

جلسه چهارم:

پزشک و بیان بیماری و درمانگاه

داروخانه


مستند سازی از پیاده روی اربعین

 با ساده تر شدن تجهیزات تصویربرداری، قصد داریم که در اولین دوره مدرسه مجازی عصر اصول مقدماتی ساخت کلیپ و مستند را به شما آموزش دهیم که بعد از بازگشت از سفر خاطره ایی بیاد ماندنی را برای خود و دیگران به تصویر بکشید.

در این دوره ما در سه بخش: فیلمنامه نویسی، تصویربرداری و تدوین، آموزشی مقدماتی را برای ساختن کلیپ و مستند از پیاده روی اربعین در اختیارتون قرار خواهیم داد.

در بخش فیلمنامه به موضاعاتی از جمله: سوزه یابی در پیاده روی اربعین و همچنین چگونگی مکتوب کردن ایده ها برای ساخت کلیپ و یا مستند می پردازیم

در بخش تصویربرداری به نکاتی درباره چگونگی تصویربرداری با موبایل و دوربین فیملبرداری و همچنین چگونگی قاب بندی، زاویه دوربین، قانون خط فرضی، جهت حرکت، اصول مصاحبه می پردازیم.

در بخش تدوین نیز با آموزش نرم افزار Eduis چگونگی تبدیل تصاویر ضبط شده به کلیپ و همچنین صدا گذاری و قرار دادن زیرنویس بر روی فیلم خواهیم پرداخت.


دوره آموزشی معارف انقلابی اسلامی (مقدماتی)

 

در دوره مقدماتی مباحث به صورت فشرده در خصوص انقلاب اسلامی ایران با عناوین زیر ارائه می شود:

-پیش بینی انقلاب اسلامی ایران در آیات قرآن مجید و راویات اسلامی

-رهبری انقلاب اسلامی و نقش آن در پیروزی انقلاب

-مردم در انقلاب اسلامی و نقش آنان در پیروزی انقلاب